Tuesday, May 13, 2008

Persembahan Multimedia

** Gambar diatas : Peserta menumpukan perhatian serta memberi sokongan kepada persembahan rakan - rakan dari sekolah yang berlainan. Mereka mewakili persembahan OpenOffice.org Impress mewakili sekolah mengikut daerah. Tahniah Adik-adik!!!

Adakah kita sedar atau tidak. Adakah kita lupa atau alpa. Inilah reliati dan hakiki. Pepatah ada menyatakan. Melentur buluh biar dari rebungnya. Adakah kita semua faham dan tahu kata-kata pepatah tersebut. Benar kata orang. Mendidik,mengajar dan melatih anak itu biar dari kecil. Didiklah sebaik yang mungkin. Mereka umpama kain putih bersih yang tiada tahu apa. Setuju bukan?!!. Ya kita mengiakan sama-sama.

Mampukah mereka bercakap dengan begitu yakin? Mampukah mereka untuk memberi persembahan yang menarik pada rakan-rakan yang lain. Kini, di Kem KPerak Kidz kami telah membuktikan sesuatu. SESUATU?!? Ya, sesuatu. Pelajar-pelajar orang asli dan pelajar luar bandar mampu untuk menyiapkan latihan OpenOffice.org Impress dengan penuh yakin dan bertenaga. Mereka hanya diberi masa satu hari untuk membuat persediaan. Mereka juga turut dibantu oleh fasilitator dan guru-guru yang lain.

Ada juga guru-guru dari sekolah memberikan galakan dan dorongan semasa pelajar-pelajar membuat persembahan di hadapan kelas. Guru tetap menjadi tulang belakang kepada kejayaan pelajar-pelajar. Terima kasih Cikgu!!!