Friday, May 23, 2008

Selamat Hari Guru!!!


Kenapa kita disini? Bagaimana kita boleh disini? Bila kita disini? Pernahkah kita sama-sama menanyakan semua ini pada diri sendiri. Ada segelintir dikalangan kita yang sering muhasabah diri. Terdapat juga yang terus alpa.
Bagi seseorang individu berpendapat, kejayaan sekarang adalah usaha dan azam dari yang terdahulu. Kita tidak terus dilahirkan berjaya atau terus jadi kaya raya seperti sekarang. Semua itu atas usaha. Siapakah penyuntik semangat agar kita terus berusaha. Siapakah yang tak henti-henti mengingatkan kita. Belajar, Belajar. Siapkan kerja sekolah. Ulangkaji pelajaran dimasa lapang. Siapakah mereka. Adakah kita masih ingat???
Orang yang paling rapat dengan kita. Selain ibu bapa... "GURU". Pernahkah kita lupa akan guru kita. Seseorang yang sanggup membakar diri sendiri untuk menerangi yang lain. Begitu besar pengorbanan seorang guru. Kau umpama lilin. Sentiasa bercahaya. Tidak akan ada barisan fasilitator yang gah berdiri didalam Kem ini tanpa dorongan dan didikan guru-guru semua. Berkat usaha dan doa kami sama-sama telah berjaya. Terima kasih Guru-Guru. Khusus bagi guru di Seluruh Negeri Perak.

Ucapan ikhlas dari barisan fasilitator : Selamat Hari Guru.

Lagu Guru Malaysia

Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan